Friday, 26 February 2021

Bismillah : Para Elit Global

 *Bismillah : Para Elit Global.*


Saya sering menggunakan istilah *Para Elit Global* dalam nota-nota saya. Saya pasti ramai yang tertanya-tanya siapakah *Para Elit Global* yang saya maksudkan itu.


*Para Elit Global* adalah golongan 1% yang berada di kedudukan paling atas dalam piramid kehidupan kita. Golongan 1% yang menguasai golongan 99% dan menguasai 90% kekayaan dunia.


Mereka adalah para globalis yang mengendalikan negara-negara *super power.*


Mereka bukan rakyat Amerika. Mereka juga bukan rakyat China. Mereka tidak punya semangat nasionalisme apatah lagi patriotisme. Mereka ada di mana-mana.


Tuhan mereka duit dan agama mereka kapitalis.


Mereka adalah kelompok-kelompok *the secret society* yang menguasai dunia dan menguasai sistem dalam kehidupan hari ini.


Mereka adalah golongan yang mistik dan misteri. Mereka di kenal dengan pelbagai nama seperti *Illuminati, Freemason, The White Hat, Skull and Bones, Die Spinners* dll.


Mereka adalah golongan yang hebat dan mempunyai kecerdasan yang luar biasa. Ini kerana mereka adalah golongan yang mewarisi dan mengamalkan *Ilmu Mesir Kuno* sehingga ke hari ini. Mereka adalah *globalis cabal @ kaballa.*


Dan dengan mengamalkan *Ilmu Mesir Kuno* ini mereka berjaya menguasai manusia dan dunia hingga ke hari ini. Mereka menjadikan sekelian manusia sebagai hamba atau haiwan-haiwan ternakan mereka.


Apa itu *Ilmu Mesir Purba ?*


*Ilmu Mesir Purba* adalah *Ilmu Kerohanian @ spiritual* atau *Ilmu Makrifat* di kalangan orang Melayu dan umat Islam. Iaitu ilmu yang menghubungkan Manusia dengan Penciptanya. Ilmu yang membawa kesedaran kerohanian. Ilmu yang memberi kesedaran tentang siapa *Sebenar-benar Diri @ Diri Sejati* kita.


Dengan kesedaran kerohanian inilah baru kita akan berupaya untuk mengenali rahsia-rahsia alam dan mendapat maklumat-maklumat yang tersembunyi yang tidak dapat di tangkap oleh pemikiran sedar kita.


Dengan kesedaran kerohanian inilah manusia mampu menguasai energi-energi ghaib yang bertebaran di alam semesta. Dan energi-energi ini di gunakan sama ada untuk kepentingan peribadi mereka atau pun untuk membantu dan memberi manfaat kepada orang lain.


Dengan kecerdasan luar biasa yang mereka perolehi maka golongan *Para Elit Global* ini telah menciptakan sistem kehidupan yang holistik dan komprehensif bagi menguasai manusia dan dunia.


Mereka menciptakan *Common Education System* dengan doktrin *fear and greed* yang berorientasikan materialisme untuk mengawal dan mengendalikan manusia.


*Common Education System* hanya membawa kesedaran fizikal kepada manusia. Sedangkan sebahagian besar kehidupan manusia  adalah di kuasai oleh *Pemikiran Bawah Sedar* mereka.


Tanpa kemampuan untuk menguasai *Pemikiran Bawah Sedar,* kehidupan manusia adalah ibarat seperti haiwan ternak yang di cucuk hidungnya. Mereka mudah di kawal dan di kendalikan walau pun sudah bergelar *Professor.*


Hanya dengan menguasai *Ilmu Jiwa @ Tasawuf* dan *Ilmu Roh @ Kerohanian @ Mafrifat* sahaja baru kita akan dapat menguasai *Pemikiran Bawah Sedar* kita.


Dengan *Ilmu Tasawuf* kita akan dapat mencapai *Emotional Intelligence* dan dengan *Ilmu Makrifat* sahaja kita akan mencapai *Spiritual Intelligence.*


Tanpa pencapaian *Emotional Intelligence* dan *Spiritual Intelligence* yang tinggi, kita tidak akan berupaya menjadi manusia yang luar biasa.


Manusia luar biasa yang memiliki *intiusi yang tajam* dan juga memiliki kebolehan-kebolehan yang luar biasa @ sakti.


*Sakti* dalam istilah Melayu. *Moksa* dalam istilah *Hindu Kuno.* Dan *Mukso* dalam istilah *Jawa @ Kejawen.*


Dan dalam Islam, perkara-perkara luar biasa dan mencarik adat ini di sebut sebagai *Mukjizat dan Karomah.*


Inilah ilmu yang di kuasai oleh para Rasul, Nabi dan Wali Allah. 


Tanpa mencapai kesedaran kerohanian yang tinggi, *kita tidak akan mencapai tahap pencerahan yang hakiki @ nurani.*


Sebab itu dalam *Agenda Reset Malaysia* saya tekankan subjek mengenai tahap *Consciousness and competency* ini secara individu, berkeluarga, bermasyarakat dan dalam bernegara.


Kena faham tiga tingkatan kesedaran dalam *Intelligence Quotient @ Darjah/Nilai Kecerdasan.* Iaitu tahap *Kesedaran Fizikal, Kesedaran Emosi/Jiwa dan Kesedaran Spiritual/ Kerohanian.*


Ilmu yang hebat ini apabila di kuasai oleh golongan yang serakah, tamak dan haloba maka hanya akan mendatangkan kemudharatan kepada umat manusia dan dunia.


Saranan saya, untuk berhadapan dengan ancaman dari *Para Elit Global,* umat Melayu/ Islam perlu kembali menguasai *Ilmu Tasawuf dan Ilmu Makrifat* untuk mencapai tahap *kesedaran jiwa/emosi dan kesedaran spiritual/kerohanian yang maksima.*


InsyaaAllah di lain masa kita akan bahas lagi subjek ini. Kita akan bahas mengenai kaedah dan strategi yang di gunakan oleh *Para Elit Global* untuk mengawal dan mengendalikan kita. 


Ini subjek yang paling penting dalam *Agenda Reset Malaysia* demi memastikan bangsa ini menjadi bangsa yang terunggul di dunia.


*Untuk menjadi bangsa yang hebat, kita perlu menguasai ilmu yang hebat dan memiliki kesedaran dan kemampuan yang hebat dan luar biasa.*


Teruskan mengikuti nota-nota pendek saya. *Anda akan di rayu, di pujuk, di goda, di inspirasi dan di motivasi untuk mereset diri anda, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.*


Dari sahabatmu yang sedang melangkah ke gerbang perjuangan untuk agama, bangsa dan negaranya.


- Ramalan Yunus @ Demi Melayu.

26 Februari 2021.



No comments: